به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ روشنک مکبری‌نژاد در برنامه زنده سلام خبرنگار افزود:­کشور‌های پیشرفته هم اکنون از این طب تلفیقی و طب‌های سنتی مکمل استفاده می‌کنند؛ در آمریکا، آلمان، هند، چین؛ بیش از ۵۰ درصد مردم از طب مکمل و سنتی استفاده می‌کنند.
وی گفت: مکتب طب ایرانی؛ ریشه در فرهنگ و تمدن ایران دارد و از یک سری روش‌های طبی تشکیل شده که حکمای بزرگی همچون ابن‌سینا از هزاران سال پیش این روش‌ها را به کار می‌بردند و امروزه بعد از حدود صد سال که فاصله افتاده، از سال ۱۳۸۶ رشته طب سنتی به صورت دانشگاهی وارد دانشگاه‌ها شد و پزشکان و داروسازان این حیطه تخصصی را در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند.
مکبری‌نژاد اظهار کرد: طب سنتی­ یک رشته تخصصی است و با طب غربی از پایه متفاوت است­ هر چند هدف هر­دو ­سلامت و پیشگیری از بیماری بین مردم است.
وی ادامه داد: طب سنتی در سطوح مختلف نظام سلامت کشور ادغام شده، ولی لازم است که بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.
رئیس اولین کنگره طب ایرانی- اسلامی گفت: مهم‌ترین هدف کنگره امسال؛ معرفی صحیح، منطقی و به دور از افراط و تفریطِ طب سنتی هم به جامعه علمی کشور و هم به عموم مردم است.
وی افزود:­ از مزایای طب سنتی کل‌نگر­ و فراگیر بودن آن است که در تمام شئون فردی و اجتماعی تأثیر می‌گذارد و این باعث شده که­ اساتید مختلف رشته‌های علوم انسانی، تجربی و ریاضی از نهم تا یازدهم خرداد ماه در این کنگره شرکت کنند و به تبادل نظر و تعامل علمی در موضوعات مختلف بپردازند.