عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: آحاد جامعه برای درمان خود چه با طب سنتی چه طب نوین تنها به افرادی مراجعه کنند که مجوز های لازم را داشته باشند.

به گزارش شفا آنلاین:محمد مظاهری، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در حاشیه کنفرانس علمی یک روزه ” مروری بر فرآورده های طب ایرانی و داروهای نوین در حوزه روانپزشکی” اظهار کرد: روانپزشکی یکی از شاخه های طب نوین است که به  درمان بیمارانی که از اختلالات  اعصاب و روان رنج می برند اقدام می‌کند. بحث این کنفرانس علمی تلفیق داروهای طب ایرانی و داروهای نوین و مرور و یادآوری آن برای همکاران داروساز و پزشک بود.

وی در خصوص تفاوت طب سنتی با طب نوین گفت: سازمان جهانی بهداشت در سه دهه اخیر واژه ای را ابداع کرده است به نام طب تلفیقی که دارای سه محور است. یکی از محورهای طب تلفیقی طب نوین است که با توجه به اینکه طب نوین از مهندسی و علوم پزشکی پایه استفاده می کند و تکنولوژی خوبی را دنبال می کند.

مظاهری ادامه داد: حال اگر بتوانیم از طب سنتی و آموزه های طب ایرانی در کنار طب نوین استفاده کنیم کارایی و اثر بخشی این طب بیشتر می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص وجود افرادی که به طبابت های سنتی در سطح شهر اقدام می کنند، گفت: طبق قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی و موافقت شورای نگهبان  طبابت در کشور ما به عهده پزشک دانش آموخته طب نوین است و اگر کسی می خواهد چه به صورت سنتی یا نوین طبابت کند حتما باید مجوز طبابت داشته باشد و از آحاد جامعه خواهش میکنم که برای درمان خود چه با طب سنتی چه طب نوین تنها یه  افرادی مراجعه کنند که مجوز های لازم را داشته باشند.

مظاهری در رابطه با تحصیلات طب سنتی به صورت آکادمیک گفت: دکتری طب سنتی به صورت تخصصی از سال 1386 در دانشگاه های مادر شکل گرفت و در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز از سال 91 دانشجو پذیرش می کند و در حال حاظر این دانشگاه دارای 10 دانشجوی دکتری تخصصی طب سنتی هستند که پزشکان عمومی‌ای هستند که پس از گذراندن آزمون‌های لازم به این رشته ورود کرده‌اند.