تمامی دانشجویان دوره دکتری عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی) صرف نظر از سال ورود به تحصیل ملزم به گذراندن درس طب سنتی شدند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت اعلام کرد؛ با توجه به سووالات دانشگاه‌ها درخصوص ارائه دو واحد درس آشنایی با مبانی طب سنتی و مکمل جهت دانشجویان دوره‌های دکتری عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی) تمامی دانشجویان این دوره‌ها صرف نظر از سال ورود به تحصیل ملزم به گذراندن این درس هستند.

همچنین دانشجویان دوره دکتری عمومی پزشکی برنامه آموزشی جدید و دانشجویان دوره دکتری عمومی داروسازی برنامه آموزشی جدید با توجه به اینکه در برنامه آموزشی آنها درس فوق گنجانده شده است و مطابق برنامه آموزشی این درس را می‌گذرانند و ملزم به اخذ مجدد آن نیستند.

طبق تاکید معاون آموزشی وزارت بهداشت؛ دانشجویان دوره دکتری داروسازی برنامه آموزشی قدیم چنانچه دو واحد درس تب سنتی و مکمل جدول دروس اختیاری را گذرانده باشند ملزم به اخذ مجدد این درس نیستند. در غیر این صورت باید واحدهای فوق را بگذرانند.

همچنین دانشجویان دوره دکتری عمومی پزشکی برنامه آموزشی قدیم و دانشجویان دوره دکتری عمومی دندانپزشکی که در برنامه آموزشی آنها این درس گنجانده نشده است، ملزم به گذراندن این درس اضافه بر سقف واحدهای مصوب دوره در طول دوره آموزشی هستند.

همچنین به منظور جلوگیری از افزایش سنوات تحصیلی دانشجویان فراغت از تحصیل دانشجویانی که نیمسال جاری آخرین نیمسال تحصیلی آنها است و موفق به گذراندن درس فوق نشده‌اند بلامانع هستند و با توجه به وضعیت بیماری کرونا و تاثیرات آن بر روند آموزشی ترم جاری و آتی برای تمامی دانشجویانی که تا پایان سال جاری فارغ‌التحصیل می‌شوند نیازی به گذراندن دروس فوق نخواهد شد.